Meniu
Prenumerata

antradienis, spalio 22 d.


Verslas
TENDENCIJOS
Šlubuojančios Estijos ekonomikos pamokos
Lietuviams džiaugiantis gana gera šalies ekonomikos būkle, estai jau porą metų išgyvena recesiją. Kas nutiko stipriausiu laikytam Baltijos šalių ūkiui ir kaip nepadaryti tų pačių klaidų?
IT ir transportas
„RAIL BALTICA“
O dabar – į Klaipėdą… Kada „Rail Baltica“ pasieks pajūrį?
Europinė geležinkelio vėžė turėtų būti nutiesta ir į uostamiestį. Dėl to jau sutariama, lieka atsakyti į klausimus – kaip ir kada?
NT ir energetika
ENERGETIKA
Europa beveik išsivadavo iš energetinės priklausomybės nuo Rusijos, bet Kremlius ginklų nesudeda
Po Rusijos plataus masto invazijos į Ukrainą ir Kremliaus paskelbto energetinio karo Vakarams, Europa žengė žingsnius, kurie neleis grįžti prie
Pasaulis
RUSIJOS AGRESIJA
Prognozės nepasitvirtino: Rusijos ekonomika auga greičiau nei labiausiai išsivysčiusių pasaulio valstybių, įskaitant JAV
Rusijos bendrasis vidaus produktas šiemet augs 3,2 proc., o tai yra gerokai daugiau, nei augs Jungtinės Karalystės, Prancūzijos ir Vokietijos
NT ir energetika
ENERGETIKA
Šalutinis efektas: Estiją ir Suomiją jungiančio dujotiekio sabotažas pagyvino dujų tranzitą per Lietuvą
Auga per Lietuvą importuojamų dujų tranzitas į Latviją, kurios reikšmė padidėjo, išvedus iš rikiuotės Estiją ir Suomiją jungiantį dujotiekį. Pati Lietuva
NT ir energetika
ARTIMIEJI RYTAI
Karas Izraelyje nesukels praeityje pasaulį sukrėtusios krizės – dabar kita situacija nei prieš 50 metų
Karas tarp Irano remiamo „Hamas“ ir Izraelio jau lyginamas su Jom Kipuro karu prieš 50 metų, sukėlusiu pirmąją naftos krizę
Verslas
VOKIETIJOS KRIZĖ IR LIETUVA
Kiek skausmo Vokietijos ekonomikos nuosmukis sukels Lietuvos verslui?
Pakuočių verslas vienas pirmųjų jaučia ekonomikos atoslūgius. Tačiau pakuotes į Vokietijos rinką tiekiančios bendrovės „Pakmarkas“ generalinis direktorius Linas Čereška nemato
Verslas
PASAULIO EKONOMIKA
Ekonomistai: pasaulyje seniai nebuvo tiek neaiškumo – ateitį gaubia tirštas nežinomybės rūkas
Šiuo metu vykstantys ekonomikos ir geopolitikos procesai neleidžia tiksliau prognozuoti ateities. Tarp didžiausių nežinomųjų ekonomistai įvardija bankų vykdomą palūkanų kėlimą
Verslas
UPIŲ LAIVYBA
Greitkelis Nemunas: ar Lietuva galėtų pasivyti vidaus laivybą intensyviai naudojančias Europos šalis?
Upės – natūralūs gamtos greitkeliai – galėtų tapti alternatyva taršiam kelių transportui, kuris šiuo metu išmeta didžiąją dalį šiltnamio efektą sukeliančių dujų. Ekspertai tikina, kad tokia perspektyva reali ir Lietuvoje. Investavus nedidelę dalį šiuo metu keliams ir geležinkeliams skiriamų lėšų, būtų galima aplinkos neteršiančiai laivybai pritaikyti beveik 1000 kilometrų vandens kelių Lietuvos upėmis.
IT ir transportas
TRANSPORTAS
Geležinkelių elektrifikavimas – pavėluota, bet neišvengiama investicija. Ar ji atsipirks?
Nepaisant akivaizdžios ekonominės ir ekologinės naudos, geležinkeliai Lietuvoje yra vieni mažiausiai elektrifikuotų Europoje. Elektrifikuoti trys ruožai: Vilnius–Kaunas, Lentvaris–Trakai ir Vilnius–Kena. Tai 150 km, arba 9 proc. viso šalies geležinkelių tinklo. Štai Šveicarijoje elektrifikuota 100 proc., Liuksemburge ir Juodkalnijoje – 90 proc. geležinkelių tinklo.
IT ir transportas
„LIETUVOS GELEŽINKELIAI“
Rusijos ir Baltarusijos klientus praradę „Lietuvos geležinkeliai“ nebegalės riedėti iš inercijos – prasideda skausmingos permainos
Rusijos invazija į Ukrainą ir Vakarų sankcijos verčia „Lietuvos geležinkelius“ peržiūrėti 30 metų puoselėtą strategiją, kai valstybės įmonė daugiausia pajamų uždirbdavo iš krovinių gabenimo tarp Rytų ir Vakarų.
Verslas
VIEŠASIS TRANSPORTAS
Traukinys prieš autobusą: ar tolimojo susisiekimo transporto reforma diskriminuoja vežėjus?
Vyriausybės Seimui pateikta tolimojo susisiekimo transporto reforma siekiama keleivius persodinti į „švaresnį“ transportą. Tačiau autobusų vežėjai pasijuto diskriminuojami. Vienintelis būsimos keleivių
Verslas
PASKUTINĖ MYLIA
Kaip plačiai Lietuvą turėtų aprėpti europinės vėžės tinklas?
Ar mažėjant krovinių ir keleivių srautui iš Rytų Lietuva turėtų daugiau kaip 3 tūkst. km plačiosios, arba rusiškos, vėžės geležinkelių tinklą transformuoti į europinės vėžės? Į ši klausimą tikimasi rasti atsakymą per kelerius artimiausius metus.
Verslas
KLAIPĖDOS UOSTAS
Nuo Baltarusijos tranzito priklausęs Klaipėdos uostas prarado penktadalį krovinių, bet ne plėtros ambicijas
Klaipėdos uosto krova per pirmus tris šių metų ketvirčius susitraukė apie 19 proc. Nors tai mažiau nei 35 proc., kaip šiais metais prognozuoja Klaipėdos valstybinė jūrų uosto direkcija (KVJUD), tendencija aiški – uostas nebėra tranzitinis Baltarusijos trąšoms ir iš eksporto vis labiau tampa importo uostu.
PAIEŠKA
ARVYDAS JOCKUS